Kieviten
Gisteren (9 okt) zagen we in de Achterhoek (westelijk) een paar keer een groepje kieviten. Ik dacht dat ze nu al wel naar het zuiden vertrokken zouden zijn of zijn dit doortrekkers vanuit het noorden ??
Gisteren (9 okt) zagen we in de Achterhoek (westelijk) een paar keer een groepje kieviten. Ik dacht dat ze nu al wel naar het zuiden vertrokken zouden zijn of zijn dit doortrekkers vanuit het noorden ??
Zijn dit eitjes? Wie weet van wat?
Welke vogel is dit, gezien in de USA-Arizona op 16 Juni 2016.
Dag allemaal,
Ik kijk graag beestjes, maar heb er niet zoveel sjoege van. En hier is vast iemand die wel weet, wat ik niet weet...
Kan iemand me vertellen of er wellicht adelaars in Amersfoort of omgeving kunnen voorkomen? Ik zag eerder vandaag (vroeg in de middag) twee...
Hoi!
Ik ben benieuwd of jullie tips hebben waar ik het beste vogels kan kijken deze maand. Ik ben een paar dagen vrij en wil die graag al wandelend en turend doorbrengen op plekken die ik niet zo makkelijk zelf kan verzinnen. Dus als je tips hebt, hoor ik het graag. Ook wat ik er kan ...
Ik zie op de menu balk niet meer de nieuwste foto's en mijn foto's. Dat is al een paar dagen zo.
De vraag is welke vogel staat links van de bonte strandloper? Is het misschien een juv kemphaan?
Van welke vlinder is deze rups?
Het hele jaar door voer ik de vogels in de tuin. Vooral deze zomer waren er veel vogels. Op een warme dag in augustus was er ineens geen vogel meer te bekennen. We dachten even dat het ze te warm was. Ze zijn echter helemaal niet meer teruggekomen. De grote vogels, duiven, merels, eksters niet , maa...
Wat vogels onderscheidt van andere diersoorten is het feit dat ze veren hebben en dat ze bijna allemaal vliegen. In Nederland zijn zo rond de vijfhonderd vogelsoorten waargenomen. Van een felblauwe ijsvogel langs de oevers tot een gele koolmees in de tuin.