Vogels

Wat groeit hier?

Onder een eik en enkele dennen vond ik deze naaldvormige zwammetjes op zure zandgrond. Maar wat is het? Stonden op een opp. van ongeveer 25 vierkante meter.

Elzenkrulzwam??

In ijn tuin op kleigrond gevonden. Via een determinatie tabel kwam ik op Elzenkrulzwam (zeldzaam).. Zijn er kenners die dat kunnen bevestigen.?

Welke vogel?

Deze foto heb ik gemaakt bij de opgraving van Nemea, Griekenland. Ik zou graag willen weten welk vogeltje het is. Kan iemand mij hierbij helpen?

Onbekende roofvogel

Eind van de middag tijdens een wandeling heb ik een roofvogel gezien op de Wageningse Eng, camera in de aanslag maar kon op dat moment alleen handmatig scherpstellen (wat dus niet is gelukt). De vogel leek me qua formaat tussen een torenvalk en een buizerd in te zitten, maar voor ik het wist was de ...

Wonderlijke timmerkraaien

Twee (jonge) kraaien die onafscheidelijk samen optrekken, timmeren dagelijks, op gezette tijden als ware ambachtslieden op mijn balcondeur.
Dit doen ze al een half jaar en ik vraag me af wat dit gedrag betekent of veroorzaakt heeft. Kent iemand dit verschijnsel ? Marijke V.

Denk aan roestvlekzwam???

Deze zaterdag gezien in bos in Lunteren.
Witte hoed met paars-roest achtige vlekken.
Stevige witte steel met verticale "ribbels"
Onderkant hoed: fijne lamellen.
Meer kan ik er niet van maken.

Uilenkast

Ik heb een vraag over een Uilenkast

Mag je zomaar een Uilenkast in het bos hangen
Het bos is wel een openbare plek
Ik weet niet of dit zomaar mag
Weet iemand dit?
Vriendelijke groetjes Henrico

Over Vogels

Wat vogels onderscheidt van andere diersoorten is het feit dat ze veren hebben en dat ze bijna allemaal vliegen. In Nederland zijn zo rond de vijfhonderd vogelsoorten waargenomen. Van een felblauwe ijsvogel langs de oevers tot een gele koolmees in de tuin.