Vogels

Waar zijn mijn tuinvogels gebleven?

Het hele jaar door voer ik de vogels in de tuin. Vooral deze zomer waren er veel vogels. Op een warme dag in augustus was er ineens geen vogel meer te bekennen. We dachten even dat het ze te warm was. Ze zijn echter helemaal niet meer teruggekomen. De grote vogels, duiven, merels, eksters niet , maa...

Dierenkwelling of onderzoek.

Mijn man en ik vragen ons af of vogels vangen in netten en in de hand houden, vleugels uitstrekken en hardhandig het kopje aaien wel zo diervriendelijk is. De dieren ervaren veel stress en zijn de in netten gevangen vogels geen prooi voor roofdieren? Ook vissen worden voor de camera niet zachtzinnig...

plaatsing fotos

Heb vandaag diverse keren getracht een foto te plaatsen maar helaas lukt mij dit niet.

Ik krijg steeds dezelfde foutmelding:

HTTP 500-fout
Dat is vreemd... deze pagina kan niet worden weergegeven door de website
Mogelijk vindt er onderhoud aan de ...

Rosse Grutto?

Is dit een Rosse Grutto?
Foto is op 15 september 2016 gemaakt.
De vogel was aan een plas alleen aan het foerageren.

Alvast vriendelijk bedankt!!
Hg
Frieda

Zieke merel

Ik zag kortgeleden in de tuin een merel die er slecht uitzag, kale plekken rond de nek o.a.
Kan dat iets te maken hebben met het virus dat o.a. onder de merels heerst?
Zijn er eigenlijk wel uiterlijke kenmerken van die ziekte?

Over Vogels

Wat vogels onderscheidt van andere diersoorten is het feit dat ze veren hebben en dat ze bijna allemaal vliegen. In Nederland zijn zo rond de vijfhonderd vogelsoorten waargenomen. Van een felblauwe ijsvogel langs de oevers tot een gele koolmees in de tuin.