Planten

dahlia's

Wonder ,ik had dahla's gezaaid van één dezelfde bloem.Komen er 4 verschllende bloemen uit.Hier een niet zo'n duidelijke foto.Ben benieuwd of iemand het antwoord weet hoe dat komt.Leuk is het wel.Ze bloeien nog niet allemaal

Raadselplant

Al jaren komt er een plant op in de tuin waar ik eigenlijk weinig aandacht aan schonk. Ik dacht aan een soort nestvaren. Maar nu komt er opeens een bloemstengel uit. Geen idee in welke richting ik moet zoeken

Plant in tuin-onbekend

Beste mensen, ik heb een plant in de tuin, 1meter 25 lang. Kleine paarse bloem. Steel is vrij stevig en prikt een beetje. Lange, smalle bladeren op een afstand van +_20 cm. Zie foto
Het zijn trouwens meer planten. Ook lang.
Wie weet wat voor plant het is?
Groetjes Drossel.

Flox?

Gisteren gaan bloeien in mijn tuin. Er zijn 70 soorten floxen heb ik gelezen. Is dit er één van of is het wat anders ?

welke boom is dit

Dit boompje heb ik zelf opgekweekt uit een zaadje.
als ik me niet vergis heb ik zaad mee genomen van Kreta. weet helaas de naam niet van deze boom.

Over Planten

De opbouw van de meeste planten bestaat uit wortels, stengels, bladeren en bloemen. Maar er zijn ook veel groepen waar de opbouw anders is zoals bij varens en mossen. Dit is een lastige categorie omdat planten er per seizoen zo verschillend uitzien.