Een plant uit de wolfsmelkfamilie?
Dit plantje trof ik aan in een van de de uiterwaarden langs de Lek. Het lijkt me een wolfsmelksoort, maar welke? Er blijken veel soorten te zijn.
Dit plantje trof ik aan in een van de de uiterwaarden langs de Lek. Het lijkt me een wolfsmelksoort, maar welke? Er blijken veel soorten te zijn.
De tuin had vandaag weer een verrassing in petto. Ongeveer 1 meter hoog .
Nogal apart blad. puntig met 2 zijpunten , maar niet overal.
Al geruime tijd ben ik bezig de planten in de Krimpenerwaard te fotograferen. Ik heb er inmiddels zo'n kleine 200 vastgelegd, waarbij de kennis van 'vroege vogels' een welkome aanvulling is/was. Ik stuit echter bij de schermbloemigen op moeilijkheden. Ik vind ze soms moeilijk van elkaar te ondersche...
Dit zag ik aan een rozenstruik. Is het gemaakt door een insect, weet iemand wat het is, voelde aan als textiel zelfs, maar zat echt vast aan de struik.
Gezien langs slootrand, bosrand op landweg Riel Goirle. Wie weet welke plant dit is?
Ik wil graag weten welke plant dit is. Staan langs een slootkant in de Krimpenerwaard. Hoogte plm 1 meter, dikte van de biezen plm 3mm. Normaal gesproken zou ik ze dus als biezen betitelen, maar het vruchtje, of wat het ook is, intrigeert.
Kent iemand dit hangplantje?
Ongeveer 20cm lang, groeit uit muur.
Ierland
Deze bloem zag ik deze week in de tuin van Monet in Giverny. Wat is dit voor een bloem?
In een parkperk achter een zorgcentrum waar ik bijna dagelijks wandel in de wijk Zuilen in Utrecht bloeien deze bloemen.
Ik ben niet alleen geïnteresseerd in mijn "wilde"tuin bij huis.
Lida
De opbouw van de meeste planten bestaat uit wortels, stengels, bladeren en bloemen. Maar er zijn ook veel groepen waar de opbouw anders is zoals bij varens en mossen. Dit is een lastige categorie omdat planten er per seizoen zo verschillend uitzien.