De wijnbessen
De wijnbessen hebben bij a allemaal deze witte vlekjes. Wat kan het zijn en zijn ze nog te eten?
De wijnbessen hebben bij a allemaal deze witte vlekjes. Wat kan het zijn en zijn ze nog te eten?
bij het opschonen van mijn foto archief kwam ik deze plant enkele jaren geleden uit Noord Spanje nog tegen.
Langs de autowegen daar groeide deze mooie plant, die lijkt op een kleine gladiool, veel tegen. Lengte was ongeveer 30-40cm.
Ik zal nog twee andere foto's plaatsen, deze boom is nu al voorr een deel gekleurd, heel vroeg dit jaar.
Hij staat op een parkeerterrein in Zeist en in de omgeving staan gewone esdoorns, vleugelnootbomen, haagbeuken en beuken.
tijdens vakantie vorig jaar in april midden Frankrijk zag ik deze voor mij bijzondere paarse bloeiende planten tussen speenkruid in de natuur. Ik kan hem maar niet op naam brengen.
Hier dezelfde plant vanuit een andere hoek.
Ik dacht dat dit een soort distel was, maar die bladeren kan ik daar niet zo bij plaatsen.
Deze vraag al gesteld via de app, waarschijnlijk door een verkeerde handeling van mij antwoord onvindbaar!
Staat als "onkruid" langs de straatkant, bloemetje lijkt wel wat op een orchideetje. Lipbloemige.
Graag nogmaals het antwoord! Dank!
Weten jullie hoe deze bloem heet?Het bla is wat stekelig,niet erg en vrij smal.Ben benieuwd of het duidelijk is via mijn telefoon.
Mijn zus spotte dit bloemetje tijdens een wandeling in Emmen
Hopelijk is de foto duidelijk genoeg?
Weet iemand wat het is?
Groet, Marjan
De opbouw van de meeste planten bestaat uit wortels, stengels, bladeren en bloemen. Maar er zijn ook veel groepen waar de opbouw anders is zoals bij varens en mossen. Dit is een lastige categorie omdat planten er per seizoen zo verschillend uitzien.