Planten

zacht paars moerasbloempje

Een aantal grappige kleine zacht paars , laten zich opeens zien aan de moeraskant, bij de vijver.
een cm of 30 hoge bloemsteel,schat ik.
Lastig te fotograferen, tussen de chaos van het moerasje.
Zo te zien, komen er binnenkort nog meer.

Lida.

bolle vierdelige paarsrode bloemetjes

Mijn tuin heeft mij weer verrast. Hij gaat geloof ik, in de herfsttooi.
Een aantal paarsrode bloemetjes,die laag bij de grond bloeien, met puntige gekartelde groene blaadjes. Staat op een plekje in de halfschaduw.
Ik ben benieuwd,hoe hij heet.
groeten Lida.

een ereprijssoort?

Dit kruipende plantje vormt in pollen een behoorlijk bedje in het midden van een karrenspoor. De stengels zijn plm. 20 tot 30cm lang. De blaadjes staan direct op de steel en zijn zo'n 15mm lang en max. 5 mm breed. De minuscule blauwe bloempjes staan in de bladoksels. Ik denk aan een ereprijssoort, m...

rode druppels op houtsblok

Ik zou graag weten wat de rode druppels op het houtsblok zijn (zie foto).

Het houtsblok lag oorspronkelijk meer in de schaduw. Ik heb het houtsblok in de zon gelegd om er een betere foto van te kunnen trekken.
Het houtsblok lag op een hoop met andere houtsblokken.

Erik

welke melkdistel?

Is dit een akkermelkdistel, een gewone melkdistel of helemaal geen melkdistel? De bladen zijn zoals te zien scherp getand. Naar boven toe wordt de stengel vrij kaal. De plant groeit rijkelijk in de wegberm en is ruim een meter hoog.

terraskant bloemetje

De hele zomer groeide er klein spul aan de rand van mijn terras. Nu heeft het blauwe bloemetjes.

Voor jullie is het vast overbekend. Maar ik als kersverse ontdekster van mijn eigen tuin heb heel veel hiaten in de bloemenkennis.

" Boom met bast in kabelsteek"

Op 19 augustus in de berm tijdens het wandelen van etappe 13 van het PieterPad , tussen Laren en het Twentekanaal, fotografeerde ik deze boomstam. Voor mijn fotoverslag leuk als ik de naam , via Vroege Vogels , kan achterhalen.

mooie waterplant

Kan iemand mij helpen aan de naam van deze plant. Ik heb hem gefotografeerd in het Müritz National park in Duitsland langs één van de vele meren op 15 augustus op een zonnige dag.

Over Planten

De opbouw van de meeste planten bestaat uit wortels, stengels, bladeren en bloemen. Maar er zijn ook veel groepen waar de opbouw anders is zoals bij varens en mossen. Dit is een lastige categorie omdat planten er per seizoen zo verschillend uitzien.