welk gras?
In het voorjaar een strook ingezaaid met verschillende veldbloemen- en bijenmengsels, maar dit gras voert nu de boventoon. Iemand een idee welk gras dit is?
In het voorjaar een strook ingezaaid met verschillende veldbloemen- en bijenmengsels, maar dit gras voert nu de boventoon. Iemand een idee welk gras dit is?
Deze bolletjes vond ik op het strand van Limnos, een Grieks eiland. Ze lagen tegen de duinen aan. Dus niet direct aan het water.
In stilstaand water in de Alblasserwaard trof ik een veld met deze bloemen/waterplanten aan. de bladeren zijn zo'n 6 cm, de bloemen iets kleiner in doorsnede. Ik heb met de telelens gefotografeerd omdat ik er niet goed bij kon komen. Zelf denk ik aan watergentiaan, maar de donkere vlekken aan de ran...
Vandaag trof ik 2 struiken waarvan veel bladeren bruingerand waren en ook vele met een witte meelachtige laag waren bedekt. Het zag er allemaal erg ongezond uit. De bladeren waren duidelijk van een eik, alleen vond ik het merkwaardig dat het geen bomen waren maar dat ze in struikvorm groeien. Dat ka...
jaren geleden kreeg ik een stekje van deze plant. De naam is mij onbekend, maar zowel binnen als buiten doet deze hangplant het heel mooi en bloeit de hele zomer buiten. Stekjes wortelen gauw zoals vlijtig liesje dat ook doet en er komen buiten veel hommels en zweefvliegjes op af.
Sorry, heb deze al eens gepost. Maar omdat ik een ander wachtwoord most aanvragen , kan ik hem niet meer vinden. Ik ben helaas de naam vergeten van deze "struik" met z'n ovale blad. Hij is ineens opgekomen achterin de tuin. De foto heb ik even geleend van een site. Helaas stond daar ook geen naam b...
Het zal wel een oh ja verhaal zijn, maar kan het blad ook niet thuisbrengen, idem ook onder dennenbomen op camping.
Stond als een soort bodembedekker in het bos onder de dennen aan de rand van een camping in Lunteren, plaats nog een tweede foto.
Hier is het bloempje. de foto hoorde er ook bij.
De opbouw van de meeste planten bestaat uit wortels, stengels, bladeren en bloemen. Maar er zijn ook veel groepen waar de opbouw anders is zoals bij varens en mossen. Dit is een lastige categorie omdat planten er per seizoen zo verschillend uitzien.