Planten

Hoe heet deze (vet?)plant

Deze (vet?)plant staat in mijn achtertuin. Ik heb de vraag volgens mij al eens via de app gesteld, maar als je je smartphone opnieuw installeert, kun je daarna je gestelde vragen niet meer terug zoeken! (althans dat was bij mij het geval)

Dus alvast, nogmaals, bedankt!

Alsemambrosia

Is het mogelijk een duidelijke beschrijving van de plant te geven en wat meet foto's? Nu zie ik alleen dat het blad een beetje op rucola lijkt en dat er waarschijnlijk een soort pluim als bloem zit aan te komen. Voor de meeste leken is dat te weinig om de plant zonder twijfel te herkennen.

Wat is dit...

Langs de Maas in Grave, zag ik dit bij meerdere bloemen (geen verstand van), zelfde soort, deze uitstulping, die mij niet eerder opgevallen waren en nam er maar eens een foto van, thuis gekomen en op de computer gekeken leek het wel op een "vleesetende plant", maar ik dacht (denk), die komen hier n...

Over Planten

De opbouw van de meeste planten bestaat uit wortels, stengels, bladeren en bloemen. Maar er zijn ook veel groepen waar de opbouw anders is zoals bij varens en mossen. Dit is een lastige categorie omdat planten er per seizoen zo verschillend uitzien.