dit jaar heb ik deze hangende paarse dingen niet gezien, maar in het verleden herinner ik me wel zoiets, dat deel van de plant was hard ingedroogd.
Deze plant had bij mij meerdere jaren nodig om na aanplant aan te slaan en ik dacht dat het door droogte was.
Ik ga er dan ook vanuit dat dit een uitgebloeide tros is, mogelijk een zaaddoos die bij mij in ieder geval geen zaden geproduceerd heeft.
Dan is het voor U gewoon even wachten wat "het" gaat doen over een paar weken.
Ik ben benieuwd, bericht even via VV wat het is geworden
rijswijk
Hallo nachtvlinder,
Daar zou je zomaar eens gelijk in kunnen hebben! Ik concentreerde me op dat hangende gedeelte met die paarse bladeren (?) en dacht dat die roze bloemen rechts bij een andere plant hoorden...... Als ik op internet zoek kom ik zeker de bladeren en de roze bloemen tegen. Maar dat hangende gedeelte met paarse bladeren kom ik nog niet tegen. Maar die herken jij die ook?? Wat is dat? De bloem nog in knop? Of uitgebloeid? Iets anders?
Groet, Minke.
NB: was wel meteen duidelijk dat het om een uitheemse soort moest gaan.
nachtvlinder
al zie ik maar een klein stukje van deze plant, hij lijkt op een plant bij mij, kan dit een lage klimmer zijn die in de winter bovengronds afsterft; Apios americana
jeanette
Eefje, kun je een foto maken van meer plant en minder raam?
Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (4)
Deze plant had bij mij meerdere jaren nodig om na aanplant aan te slaan en ik dacht dat het door droogte was.
Ik ga er dan ook vanuit dat dit een uitgebloeide tros is, mogelijk een zaaddoos die bij mij in ieder geval geen zaden geproduceerd heeft.
Dan is het voor U gewoon even wachten wat "het" gaat doen over een paar weken.
Ik ben benieuwd, bericht even via VV wat het is geworden
Daar zou je zomaar eens gelijk in kunnen hebben! Ik concentreerde me op dat hangende gedeelte met die paarse bladeren (?) en dacht dat die roze bloemen rechts bij een andere plant hoorden...... Als ik op internet zoek kom ik zeker de bladeren en de roze bloemen tegen. Maar dat hangende gedeelte met paarse bladeren kom ik nog niet tegen. Maar die herken jij die ook?? Wat is dat? De bloem nog in knop? Of uitgebloeid? Iets anders?
Groet, Minke.
NB: was wel meteen duidelijk dat het om een uitheemse soort moest gaan.