Nieuwe jager in de tuin
Welke wesp is dit??Gistermiddag in mijn tuin gezien hij best wel groot.
Welke wesp is dit??Gistermiddag in mijn tuin gezien hij best wel groot.
Vandaag had ik een insect in de tuin die ik nog nooit gezien had. Weet iemand wat dit voor insect is?
Deze keer heb ik geen idee in welke richting ik het moet zoeken.Afgelopen zaterdag, 22 juli, aangetroffen op blad riet, omgeving Nieuwkoopse Plassen. Tjerk
Van welke vlinder is deze rups? Zat in mijn achtertuintje midden in het dorp.
Donderdag 20 juli aangetroffen bij het Prielenbos in Zoetermeer. Veel riet en veel dezelfde soort schermbloemen. Met behulp van "Boktorren determineren"(Nederlands Soortenregister) kom ik uit bij gevlekte smalboktor.Heb ik het goed gedaan?Vriendelijke groet,Tjerk
Wie o wie weet wat voor wants dit is? Tenminste, ik denk dat het een wants is omdat hij bij gevaar naar de andere kant van het blad loopt en zich niet, zoals een kever, laat vallen. Zit op klaverblad. Of is hij nog half larve?
Weet iemand welke rups dit is? Ik vind die kwastjes erg bijzonder....
Deze spanner(?) kan ik maar niet vinden op internet. Mensen, help me even.Dank en groet, Arend
In welke categorie moet ik dit beestje zoeken?
Het belangrijkste kenmerk van een geleedpotige is z’n uitwendig skelet waarvan de poten een aantal gewrichten hebben. Ze vormen de grootste groep van het dierenrijk en je kan ze overal vinden. Onder de geleedpotigen vallen onder andere insecten, spinnen, kreeften en duizendpoten.