Geleedpotigen

Verscholen vlinder

Ik had verschillende foto's gemaakt maar bij inzoomen zag ik plots een vlinder verscholen zitten, welke kan dit zijn? Ingezoomde is helaas onduidelijk maar wie weet lukt het toch.

Mot?

Dit hele kleine vlindertje of motje heb ik op 21 juli jl. gespot in het Reigersbroek in het Rozendaal bij Montfort, hoe heet deze?

Welk insect is dit?

Beste Vroege Vogels. Vanavond trof ik in de vlinderstruik deze vreemdeling aan. Zo groot als een hoornaar (ongeveer 2 cm) maar, voor zover ik kon zien, zonder angel. Het beestje viel op door de knalgele achterkant met daarboven rechte strepen. Hij/zij leek druk bezig met de bloemetjes, eigenlijk zo...

Vlinder of mot?

Houd de natuur mij voor het ootje of is dit echt een vlinder, satijn of donsvlinder? Blijft voor mij een groot raadsel, verleden week gespot in het Reigersbroek in het Rozendaal bij Montfort

Over Geleedpotigen

Het belangrijkste kenmerk van een geleedpotige is z’n uitwendig skelet waarvan de poten een aantal gewrichten hebben. Ze vormen de grootste groep van het dierenrijk en je kan ze overal vinden. Onder de geleedpotigen vallen onder andere insecten, spinnen, kreeften en duizendpoten.