Geleedpotigen

toch miersikkelwants?

Ik heb dit jaar diverse nimfen van de miersikkelwants (Himacerus mirmicoides) gefotografeerd jaar. Begin augustus opnieuw een foto gemaakt. Volgens waarneming.nl opnieuw een miersikkelwants. Maar ik heb nog niet eerder een miersikkelwantsnimf gezien met zoveel rood aan het lijf. De nimf kwam uit boe...

Vreemd insect

In huis kwam ik dit beetje gehavend insect tegen met doorschijnende vleugels. Hij is zo’n 2 cm groot en gevonden In huis. Nog nooit eerder gezien in de buurt van Hilversum. Weten jullie wat dit is?

Libel

Welke libel is dit? Begin van de avond gespot op landgoed Ockenburgh in Den Haag, in de historische moestuin van Villa Ockenburgh.

Wenkvliegje

Ik denk dat dit een wenkvliegje is, iedere keer wenkt het inderdaad met twee vleugeltjes tegelijk, heel leuk. Het was de keuken ingevlogen. Ik kan deze op google niet vinden.Mijn vraag is, of het inderdaad een wenkvliegje is.

Wat is dit?

Hoi allemaal,

Sinds enkele dagen loopt onze tuin over van deze kleine beestjes. Ze zitten ook constant op de stoelen en rand van ons zwembadje. Erg vervelend want het kriebelt! We hebben meerdere bomen staan, waaronder een berk.

Holenspin

Tussen de planten in onze tuin heeft zich een spin gevestigd in een holletje met nauwelijks een web. Hoe komt dat beest aan zijn eten? En wat voor spin is dat ?

Over Geleedpotigen

Het belangrijkste kenmerk van een geleedpotige is z’n uitwendig skelet waarvan de poten een aantal gewrichten hebben. Ze vormen de grootste groep van het dierenrijk en je kan ze overal vinden. Onder de geleedpotigen vallen onder andere insecten, spinnen, kreeften en duizendpoten.