Geleedpotigen

Spin zonder naam

Op bezoek bij iemand liep deze spin over het laminaat.Ze waren er bang voor maar ik heb de spin voorzichtig naar de tuin verplaatst.Heb niet de indruk dat de spin kon bijten, toch maar niet vast gepakt en in een legepot geschoven. Een gewone huisspin ?De foto is voor mij te onduidelijk, kon er geen ...

Joekel

Eigenlijk geen vraag maar een antwoord aan Jeanette 1 i.v.mde foto op de site, waarvan ik tekst en beschrijving heb gecorrigeerd.Bedankt Jeanette.Hgr. Helga

Beestjes in Krulwilg

Iemand een idee wat deze beestjes voor soort zijn. Dacht in het begin lieveheersbeestjes maar ze lopen inmiddels ook over de tuinset. Ze lijken een beetje op spinnetjes. De krulwilg zit er vol mee

Wattisdit?

Een aantal van deze "cocons?" kwam tevoorschijn nadat ik een houten plank van de muur had geschroefd. De plank kwam niet los maar leek wel vastgekit door "wat dit ook is".Ter oriëntatie vwb grootte, het grijs is een metselvoeg.Het voelt viltig aan, is taai en plakkerig, er zit voor zover ik kan zie...

Over Geleedpotigen

Het belangrijkste kenmerk van een geleedpotige is z’n uitwendig skelet waarvan de poten een aantal gewrichten hebben. Ze vormen de grootste groep van het dierenrijk en je kan ze overal vinden. Onder de geleedpotigen vallen onder andere insecten, spinnen, kreeften en duizendpoten.