Geleedpotigen

koolschildwantsen

Vorige week in 't Weegje (Waddinxveen) op een bepaald stuk tientallen nimfen indiverse stadia van de koolschildwants gezien (vooral op brandnetel en witte dovenetel). Vandaag teruggegaan om te zien, of er al imago's te vinden waren. Jawel: een stuk of tien met gele tekening en één met witte tekeni...

BLAUWE IJSVOGELVLINDER - LIMENITIS REDUCTA

Met twee honden aan de lijn in de linkerhand. Camera in de rechterhand. En dan vlug deze vlinder vastleggen. Het is gelukt. Klopt het dat dit een 'Blauwe IJsvogelvlinder' is?https://www.vlinderstichting.nl/vlinders/overzicht-vlinders/details-vlinder/blauwe-ijsvogelvlinder...

Wat is de naam ?

Op 1 september 2020 gefotografeerd op De Dem in Hoensbroek, een natuurgebied met wat vijvers. Vele bloemen en planten zijn er zoals peen waarop veel insecten zitten daar. Ik kan niet vinden hoe het insect heet.

Welke spin?

Deze spin hing in het gaas van de buiten-tuindeur van mijn huis in Zuidlaren. Een flink exemplaar.Ik heb gekeken of het een tijgerspin is, maar de strepen op de rug lijken anders.Kunt u mij vertellen welke spin dit is?Vriendelijke groet,Ineke Kingma...

Over Geleedpotigen

Het belangrijkste kenmerk van een geleedpotige is z’n uitwendig skelet waarvan de poten een aantal gewrichten hebben. Ze vormen de grootste groep van het dierenrijk en je kan ze overal vinden. Onder de geleedpotigen vallen onder andere insecten, spinnen, kreeften en duizendpoten.