Geleedpotigen

Libelle onbekend

Wie weet hoe deze libelle heet? De libelle zat in een stadspark hoog in de struiken, stilstaand water in de buurt. Ik heb lang gezocht, maar kan de libelle niet thuisbrengen.

mislukte uitsluiping ?

Vanmiddag aan getroffen in de duinen bij Wassenaar (Meijendel) op brandnetel. Volgens mij is er bij het uitsluipen iets fout gegaan, met name bij de linkervleugel. Overigens liep de groene schildwants gewoon over het blad en sleepte het vervellingshuidje met zich mee.

Schadelijk

Dit keer een antwoord aan Jeanette.De kever heb ik helaas niet meer.Had al behoorlijk aan een van mijn planten gevreten ;-(Ik was al een paar dagen op zoek naar de dader maar die zat vanochtend vroegdus op het randje van de binnenpot v.e kamerplant en heb ik betrapt !Maakte geen aanstalten om weg t...

Over Geleedpotigen

Het belangrijkste kenmerk van een geleedpotige is z’n uitwendig skelet waarvan de poten een aantal gewrichten hebben. Ze vormen de grootste groep van het dierenrijk en je kan ze overal vinden. Onder de geleedpotigen vallen onder andere insecten, spinnen, kreeften en duizendpoten.