Forum

Nieuwste vragen

Watergentiaan?

In stilstaand water in de Alblasserwaard trof ik een veld met deze bloemen/waterplanten aan. de bladeren zijn zo'n 6 cm, de bloemen iets kleiner in doorsnede. Ik heb met de telelens gefotografeerd omdat ik er niet goed bij kon komen. Zelf denk ik aan watergentiaan, maar de donkere vlekken aan de ran...

Snuituil

Zaterdag zag ik deze snuituil op een landgoed in Dordrecht onder grote eikenbomen.
Hoewel hij niet okselfris is, ik kreeg niet de tijd meerdere foto's te maken, vermoed ik het het de Gele snuituil - Paracolax tristalis is.
Kan dat kloppen?

GHr.Dirk

Is het wel of niet de behangerswesp?

Om te beginnen sorry voor de foto maar het was de enige kans de
wesp op de foto te krijgen voordat hij weg vloog dus ik kon het niet beter
maken dan deze. Ik heb altijd wat moeite met wespennamen omdat het er zo veel zijn maar dacht zelf aan de behangerswesp, kan iemand dat bevestigen?

Opstapeling foto's

Als ik foto's wil bekijken staan ze al snel helemaal over elkaar heen.
Bij de nieuw geplaatste foto's op de site gaat dit- als ik even wacht- vanzelf telkens wel verder, maar bij m'n eigen foto's stagneert het volkomen.
Ik kan ze wel opladen, maar de foto's zijn niet te zien (zie bijge...

is deze eik/struik ziek?

Vandaag trof ik 2 struiken waarvan veel bladeren bruingerand waren en ook vele met een witte meelachtige laag waren bedekt. Het zag er allemaal erg ongezond uit. De bladeren waren duidelijk van een eik, alleen vond ik het merkwaardig dat het geen bomen waren maar dat ze in struikvorm groeien. Dat ka...