Forum

Nieuwste vragen

Welke zwarte insect zag ik?

Elk jaar rond deze tijd zie ik kleine zwarte insecten die het meest op schorpioenen lijken. Het uiteinde van hun staart krult op bij bedreiging en er komt een vloeistof uit
Wat is dit voor een insect en zijn ze giftig?

Welke vlinder zag ik?

Op di 6/9 j.l. een grote vlinder in de tuin, op de verbena bonariensis: zwarte en gele strepen, horizontaal, nooit eerder gezien. Via Google niet kunnen vinden. Een exoot? Helaas te laat voor een foto. Weet iemand meer?

Welke struik is dit?

Sorry, heb deze al eens gepost. Maar omdat ik een ander wachtwoord most aanvragen , kan ik hem niet meer vinden. Ik ben helaas de naam vergeten van deze "struik" met z'n ovale blad. Hij is ineens opgekomen achterin de tuin. De foto heb ik even geleend van een site. Helaas stond daar ook geen naam b...

Ongewone houding

Sorry voor de tweede bericht: de foto kwam niet door
Gisteren een bijzondere vogel gespot: zat lekker te zonnen aan de slootkant . Jammer genoeg te ver weg om een duidelijke foto te maken. maar wat voor vogel is het nu?? een aalscholver, of jonge reiger?? ik heb nog nooit een dergelijke houdi...

Ongewone houding

Gisteren een bijzondere vogel gespot: zat lekker te zonnen aan de slootkant . Jammer genoeg te ver weg om een duidelijke foto te maken. maar wat voor vogel is het nu?? een aalscholver, of jonge reiger??Ik heb nog nooit een dergelijke houding gezien bij een van deze vogels. Weten jullie meer?