Forum

Nieuwste vragen

Nestmateriaal hoornaar

Laat deze zomer namen hoornaars op de Wouwse golfbaan 3 spreeuwenkasten in gebruik om daarin en omheen grote nesten te bouwen. Nu lagen er deze week bij een van de nesten een paar grote stukken nestmateriaal op de grond en kon ik deze eens goed bekijken. De dikte van de vellen was 0,5 mm en verpulve...

Nestmateriaal hoornaar

Laat deze zomer namen hoornaars op de Wouwse golfbaan 3 spreeuwenkasten in gebruik om daarin en omheen grote nesten te bouwen. Nu lagen er deze week bij een van de nesten een paar grote stukken nestmateriaal op de grond en kon ik deze eens goed bekijken. De dikte van de vellen was 0,5 mm en verpulve...

Knolparasolzwam?

Volgens mijn determineer werk kom ik uit op de knolparasolzwam. Is dit juist?
Staan op de rand van een greppel in het bos. Hoed ongeveer 12 cm breed en totaal een cm of 15 hoog.

Mezen dominantie ?

Dag allen,
Er zaten net 4 koolmezen op mijn balkon. Gewoon op de silo en een enkele zat op de grond wat rond te scharrelen. Toen kwam er een vijfde aangevlogen en verjoeg ze alle 4. Ik stond best versteld van wat ik zag. Een paar mezen kwamen nog terug en probeerden wat van de silo mee te nem...

Vroege Vogels App

Ik wil deze app gaan gebruiken, maar als ik een foto uit mijn bibliotheken heb geselecteerd springt het scherm opeens naar 'foto maken'. Is de betreffende foto dan niet geselecteerd
en wil dat dus blijkbaar niet ?