Welke Paddenstoeltjes
Vorige week heb ik deze paddenstoeltjes tijdens een wandeling over een polderkade in de Lopikerwaard gefotografeerd. Welke soort is dit?
Vorige week heb ik deze paddenstoeltjes tijdens een wandeling over een polderkade in de Lopikerwaard gefotografeerd. Welke soort is dit?
Welke naam dragen deze paddenstoelen?
Is dit nog steeds de "kleine aardappelbovist" of bestaat hier ook een andere naam voor. Denk dan aan de grote aardappelbovist.
Deze is ruim 10 cm in doorsnee, en in de paddenstoelengids staat dat enkel de kleine aardappelbovist met een doorsnee van 2-5 cm!!! Of is dit dan de gewone aardappelb...
Is dit nog steeds de "kleine aardappelbovist" of bestaat hier ook een andere naam voor. Denk dan aan de grote aardappelbovist.
Deze is ruim 10 cm in doorsnee, en in de paddenstoelengids staat dat enkel de kleine aardappelbovist met een doorsnee van 2-5 cm!!! Of is dit dan de gewone aardappelb...
Hij zat in een boom in de bossen rond de Drunense duinen. Ongeveer de grootte van een merel en de tekening van een vink (maar veel groter dan een vink dus) en een redelijk lange gevorkte staart. Zie ook de foto. Ik heb meer foto's, maar kan er maar een selecteren.
Excuses voor de kwal...
Deze kwamen wij tegen bij het Zweefvliegveld Schinveld, Rode beekdal. Erg grote spin liep over de weg, opgepakt en toen hij aan een draad hing was bijzonder mooi om te zien, rood zwart witte kleuren.
Deze paddenstoeltjes vond ik in een beukennootdopje, Zijn het dan ook beukennootdopvloksteeltjes of gaat het hier toch om een andere soort?
Alvast bedankt,
Els
Hoe heet dit prachtig gekleurde vogeltje, gezien rond een meer in Pagosa Springs, Colorado, USA d.d. 23 Juni 2016
Aderzwam of is het een korstzwam? Foto boven is close-up foto en dan zie je de prachtige roest/rode kleur.