Forum

Nieuwste vragen

Bramen plukken is boete riskeren

vandaag in de krant; wie bramen of iets anders uit de natuur meeneemt zondert zich formeel aan stroperij zegt een woordvoerder van Staatsbosbeheer. gedoogd wordt een bakje bramen ten grote van een Champion bakje.Nu vechten juist vele natuurorganisaties om de mensen de natuur in te krijgen, cursusse...

Verscholen vlinder

Ik had verschillende foto's gemaakt maar bij inzoomen zag ik plots een vlinder verscholen zitten, welke kan dit zijn? Ingezoomde is helaas onduidelijk maar wie weet lukt het toch.

Mot?

Dit hele kleine vlindertje of motje heb ik op 21 juli jl. gespot in het Reigersbroek in het Rozendaal bij Montfort, hoe heet deze?

naam plant vergeten

Ik ben vergeten hoe deze plant heet.Hij is in ontwikkeling en krijgt gele bloemen.Heeft enorme grote bladeren.Ben blij dat hij eindelijk gaat bloeien.
Bedankt alvast Michelle.Misschien stel ik de vraag te vroeg en moet ik wachten tot ie echt bloeit

Welk insect is dit?

Beste Vroege Vogels. Vanavond trof ik in de vlinderstruik deze vreemdeling aan. Zo groot als een hoornaar (ongeveer 2 cm) maar, voor zover ik kon zien, zonder angel. Het beestje viel op door de knalgele achterkant met daarboven rechte strepen. Hij/zij leek druk bezig met de bloemetjes, eigenlijk zo...