geel met zwarte stippen
Wat is dit voor een insect. Er wordt gesuggereerd dat het een larve van het citroenlieveheersbeestje is maar volgens mij is dit het niet.
Wat is dit voor een insect. Er wordt gesuggereerd dat het een larve van het citroenlieveheersbeestje is maar volgens mij is dit het niet.
Dit weekend trof ik verschillende paddenstoelen in mijn tuin, de hoed 8 - 10cm groot, ze zijn oud en dan is de hoed hard maar breekt gemakkelijk. Kan dit de Grofplaat Russula zijn? Helaas kan ik maar één foto plaatsen lijkt het!!
Foto van de....muis? Heeft een masker
Hierbij enige foto's van een grote paddestoel op een stuk populier. Kan iemand vertellen welk soort dit is en of deze ook eetbaar is. Belfeld, 29-10-2017
geschotenbijHeerenveenpaartjeSteppenkiekendief???
In grasveld, als groep van zo'n 15 tot 20 stuks dicht op elkaar staand. Hoed stevig, 4-5cm, iets 'vettig', steel creme net als de lamellen.
Eerder plaatste ik foto's van deze zwam, maar dat was nogal een chaotische collage. Daarom nu één foto van deze prachtige zwammen waarvan ik de naam niet weet!
Ik denk richting mosklokje.In berm langs bospad in dennenbos. Groepen van telkens een stuk of 7 8 samen. Duidelijk 2 tinten, de ene groep lichtbruin, de andere groep meer beige. Zijn ongeveer 7 cm hoog en witte(schimmel?) voet. Lamellen beige.
Betreft het hier een Tijger mug.
Zat in huis.
Groet. Leen