Forum

Nieuwste vragen

welke paddenstoel is dit?

Deze paddenstoel vond ik vandaag in een berm langs een wandelpad. Grond is veengebied. De hoed is plm 7cm , het vlees voelt stevig aan. Hoogte plm 10cm. Geen bomen in de directe nabijheid. Een hanekamsoort?

Glimmend lichtblauw ??????

In naaldbos, langs wandelpad. Dacht in eerste instantie aan een valse kopergroenzwam, maar deze is mijn inziens veel te glad en geheel geen velum sporen op de hoed. Toen dacht ik aan een russula (vorm van de hoed) maar toen zag ik een soort van kleine ring halverwege de steel. En toen wist ik helem...

Wespenkoningin in huis

Ik ben net verhuisd en afgelopen vrijdag zag ik een wespenkoningin op mijn schuifpui. Ik heb het meteen open gezet om haar buiten te laten, maar tot mijn verbazing liep zij in een gaatje in de schuifpui naar binnen. Ik heb haar afgelopen zondag ook nog even gezien, zij had haar hoofd buiten het gaat...

Wat voor wesp is dit?

Vandaag in onze tuin in Frankrijk kwam ik deze soort wesp tegen.
Het zokn er een stuk of 20 en ongeveer 1,5 cm groot. Ze eten de nectar van de bloemen van de klimop.
Zijn ze gevaarlijk en agressief?
Hoe luid de naam van dit insect?

Aanval staartmeesjes op soortgenootje

Een staartmeesje vloog tegen het keukenraam en bleef (denk beetje verdoofd) zitten. Meteen kwamen de andere staartmeesjes( ze zijn er altijd in groepjes) het meesje pikken, molesteren! Ik heb t even gefilmd en toen t vogeltje hopelijk gered door in een struik te zetten. Hoorde van paar vogelaars dat...