Forum

Nieuwste vragen

Welk vogel was dit?

Gedood door een eksterpaar in Amsterdam-West, 12 maart 2018, in een gebied onder 2 eksternesten, waar ze bijzonder hard "patrouilleren". Met een opvallend lange en dunne snavel, prachtige verenkleed. Zo te zien door het hart gestoken. Staartveren minder bruin, iets meer "oogpatroon" e...

Welk insect is dit?

Hallo!

Gisteren, 10 maart, vonden we in Arnemuiden dit beestje op de muur. Hij zit daar al zeker een halve dag op dezelfde plek.
Hij is ongeveer 5 cm lang, lijkt op een bij, maar is daar wel heel groot en donkergekleurd voor.
Hij heeft een dikke kop en oranje tinten op z...

cocon

vandaag gezien bij een boom het cocon hing aan een lange draad van het zelfde materiaal als wat er om het cocon zit

Zoete lucht Veluwe

Vandaag over de Veluwe gefietst. Het viel ons op dat met name daar waar heide groeit een heerlijk zoete geur waar te nemen. Doet nog het meest denken aan Liguster of Sering.
Wat zou dit kunnen zijn?

Vraag over een onbekend vogeltje in de tuin

Zojuist zat er een onbekend vogeltje in de tuin. We hebben het opgezocht en het is een KEEP, waarschijnlijk een vrouwtje met een rood/roze buik. Meegekomen met de Russische Beer? Hebben jullie nog meer meldingen hiervan ontvangen? Vriendelijke groet, LR te Leidschendam.Betreft: Website...

Moet ik de mereleieren verwijderen

Tijdens de afgelopen vorstperiode begon een merel een nest te bouwen in mijn klimop in de voortuin. Was daar klaar mee en zat volgens mij al te broeden toen de vorst heviger werd. Dit heeft ze volgehouden tot enkele dagen geleden. Gisterochtend ging man merel nog even kijken en daarna niet...