Forum

Nieuwste vragen

Fluweelachtige zwam

Een prachtige gele zwam die er uit ziet alsof er een laagje fluweel op zit. Gezien (op zondag 18 maart) op een dode eik in de bossen bij Bakkeveen. De zwam heeft een diameter van plm. 10 cm en moet goed tegen vorst kunnen. Welke soort kan dit zijn?

Suïcidale zwaan?

Ik zag vanmorgen iets wits in een boom. Dichterbij gekomen constateerde ik dat het een dode zwaan was. Hangend aan zijn kop in een wig van twee takken.Zou hij uit koers geraakt zijn tijdens een windvlaag? Of bestaan er zwanen die het leven écht niet meer zien zitten..?

Krokodil in nederland

Jelle roemer is voorstander om de natuur zijn gang laten gaan, in vroege vogelsvindt hij het plaatsen van runderen in een slecht beheerde dierentuin ook de natuur zijn gang laten gaan?die runderen kwamen er ook niet vanzelf.straks horen we van een studeerkamerbioloog het idee om krokodillen bij giet...

VV TV Uitzending Naardermeer 16 maart 2018

Een goednieuws show waarbij 'vergeten' werd het natuurontwikkeling-drama aan de Bovenmeent in het Naardermeer te vermelden. Jarenlang al vliegen zich daar grote aantallen vogels zich te pletter aan de hoogspanningsdraden, inclusief Naardermeer icoon de Purperreiger.

Welke eend is dit?

Kwam deze voor mij onbekende eend tegen in een slootje in Vockestaert Schiedam. Denk aan een hybride, maar geen idee wie of wat. Was een redelijk grote eend.