Forum

Nieuwste vragen

Waarom zijn Mezen zo bang?

Wie weet waarom de Mezen toch zo bang zijn.Ze zitten de hele tijd voor en op de nestkast maar durven niet naar binnen te gaan.Waar zullen ze bang voor zijn?https://koolmees.zonor.nl/archief/Op de buitenbeelden is het hier goed te zen....

Wie weet...

Wie weet wat dit is...Ik zag dit aan de onderkant van een steen in mijn tuin.Het is een paar mm groot met schimmels rondom...Met vriendelijke groet,Henny Pen

dood vogeltje

Op Vlieland lag op zondag 4 maart een dood vogeltje zonder kop op het pad in de Kroonspolder . Ongeveer zo groot als een flinke merel. Fel oranje pootjes. bruin, onderveren beetje gestreeptwat zou het kunnen zijn?

Vorst en exoten

Dag, kan iemand van b.v. een waterschap me zeggen of e recente vorstperiode afdoende was om een groot deel van invasieve exoten als b.v. waternavel een nekslag te bezorgen ?Dank

Vogelgids

Hallo,

Net nieuw en meteen een vraag. Mijn dochter van 10 wil heel graag een goede vogelgids kopen waarmee ze de vogels hier in de tuin en weilanden kan herkennen. Ik zoek dus iets met een goed overzicht en wel wat uitleg maar niet te veel tekst. Ze betaald het zelf dus de prijs is oo...

Zwarte Ibis?

Eergisteren kwam deze groep grote vogels overvliegen bij de haven van IJzendoorn. Zouden het zwarte Ibissen geweest kunnen zijn?
(Heb er een filmpje van maar is te groot om mee te sturen)