Kleine Torenvalk?
Dezelfde foto ook nog maar in het forum geplaatst. Fochtelooërveen 18 april 2018. Ik dacht eerst aan een Klauwier maar na zoeken op internet en in de boekjes, denk ik aan de (veel grotere) (onvolwassen mannetje) Kleine Torenvalk. Een vogel die volgens mijn informatie nog maar 2 keer is waargenomen in Nederland. Of is hij sinds 2016 vaker gezien? Vanzelfsprekend hoor ik graag de mening van echte kenners!

Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (5)
Okee, dan houd ik het maar op de Kneu. Wist niet dat die er zo uit kon zien. Schijnt nogal algemeen te zijn volgens de boeken, maar ik heb hem niet eerder gezien of herkend. Bedankt voor de reacties.
De grijze kop, bruine rug, wit aan de vleugelrand en staartpatroon passen allemaal prima op mannetje kneu.
Het is, zoals Joop zegt een kneu.
Een mannetje.
Die hebben vaak een grijzige kop.
Op www.vogelbescherming.nl/ontdek-vogels/kennis-over-vogels/vogelgids/vogel/kneu zie je een foto.
Groeten, Wil
Kramsvogel???
Groet, Minke.
De vorm van de snavel past niet bij een valk of klauwier. Staart en vleugels kunnen bij een kneu passen, maar de koptekening niet echt. Ik kan er zo gauw geen Europese vogel van maken. Ontsnapte kooivogel?
Groeten,
Joop van den Berg