Forum

Nieuwste vragen

Suïcidale zwaan?

Ik zag vanmorgen iets wits in een boom. Dichterbij gekomen constateerde ik dat het een dode zwaan was. Hangend aan zijn kop in een wig van twee takken.Zou hij uit koers geraakt zijn tijdens een windvlaag? Of bestaan er zwanen die het leven écht niet meer zien zitten..?

Krokodil in nederland

Jelle roemer is voorstander om de natuur zijn gang laten gaan, in vroege vogelsvindt hij het plaatsen van runderen in een slecht beheerde dierentuin ook de natuur zijn gang laten gaan?die runderen kwamen er ook niet vanzelf.straks horen we van een studeerkamerbioloog het idee om krokodillen bij giet...

VV TV Uitzending Naardermeer 16 maart 2018

Een goednieuws show waarbij 'vergeten' werd het natuurontwikkeling-drama aan de Bovenmeent in het Naardermeer te vermelden. Jarenlang al vliegen zich daar grote aantallen vogels zich te pletter aan de hoogspanningsdraden, inclusief Naardermeer icoon de Purperreiger.

Welke eend is dit?

Kwam deze voor mij onbekende eend tegen in een slootje in Vockestaert Schiedam. Denk aan een hybride, maar geen idee wie of wat. Was een redelijk grote eend.

Van welk dier is dit spoor?

Hallo, op het Lutterzand in Twente (De Lutte) aan de oever van De Dinkel zag ik dit spoor. Wie weet van welk dier? Je zag ook de staart in het spoor en aan de oordopjes zie je de grootte van de afdrukin het zand.

Leeft deze kersenboom nog?

Vorig jaar eind april hebben we een grote kersenboom geplant, maar het lijkt erop alsof er geen leven meer in zit. Deze foto is van afgelopen week. Horen er al knoppen aan de takken te komen nu?