insect onbekend (2) tjerknawijn Geplaatst op 27-04-2018 om 17:30 Deel op Facebook Deel op Twitter Eveneens aangetroffen op fluitekruid (of moet dat nu fluitenkruid zijn)?Een mij onbekend insect. Prachtig om te zien (vind ik).
tjerknawijn Geplaatst op 28-04-2018 om 16:13 Dank je Jeanette. Ik had de reactie van Ramon nog niet gezien. Heb de naam van de waarneming inmiddels aangepast: onzekere kleine rouwvlieg.
jeanette Geplaatst op 28-04-2018 om 14:04 Reactie op waarneming van Ramon Verstraten:lastig te zien, maar de beharing lijkt licht te zijn; dan is het B. lanigerus. Ik zou hier een onzekere B. lanigerus van maken= de Kleine rouwvlieg.
tjerknawijn Geplaatst op 27-04-2018 om 20:48 Ook deze via waarneming.nl naar forum gestuurd. Opnieuw mijn dank, Jeanette!
jeanette Geplaatst op 27-04-2018 om 17:50 Officieel is het inderdaad FluiteNkruid - Anthriscus sylvestris, Tjerk.Dit is een van de Rouwvliegen; zou de Vroege rouwvlieg - Bibio johannis kunnen zijn.
Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (4)
Dank je Jeanette. Ik had de reactie van Ramon nog niet gezien. Heb de naam van de waarneming inmiddels aangepast: onzekere kleine rouwvlieg.
Reactie op waarneming van Ramon Verstraten:
lastig te zien, maar de beharing lijkt licht te zijn; dan is het B. lanigerus. Ik zou hier een onzekere B. lanigerus van maken= de Kleine rouwvlieg.
Ook deze via waarneming.nl naar forum gestuurd.
Opnieuw mijn dank, Jeanette!
Officieel is het inderdaad FluiteNkruid - Anthriscus sylvestris, Tjerk.
Dit is een van de Rouwvliegen; zou de Vroege rouwvlieg - Bibio johannis kunnen zijn.