Forum

Nieuwste vragen

Item vergiftigde Rode Wauw VV radio 1apr18

Wat jammer dat hier niet de link werd gelegd naar de actualiteit vorige week in de media over de ongewenste aanwezigheid van roofvogels in Nederland. Het is naief te denken dat het bij vergiftiging uitsluitend om ratten en muizen gaat.

Amfibieën

Gisteren 31 maart 2018 tijdens het bijvullen met water van ons kleine vijvertje komt er oud blad naar boven drijven. Tot mijn ontsteltenis drijft er een dode bruine kikker op z.n rug (roze buik) en volgen er nog 4, wel wat kleinere exemplaren.Tot nu toe zag ik elk jaar (zeker 6 jaar) een bruine kikk...

Pimpelmezen vliegen nestmateriaal in en weer uit.

De pimpelmeesjes zijn al 6 weken in de weer om het nestkastje bij mij in de tuin te bekijken en in te richten. Vorige week al viel me op dat er regelmatig nestmateriaal in, maar ook weer uitgevlogen werd!! Het blijkt geen roven te zijn want het bos valt op de grond of wordt in de boom uitgeploz...

Van wie zijn deze uitwerpselen?

Aan de rand van een oud stuk bos op de golfbaan Wouwse Plantage zag ik 20-30 dennenappels bij elkaar liggen. Ik was ook op zoek daarna. Er zitten ook eekhoorntjes en circa 40 verder had ik al eens een specht gefotografeerd die aan het hakken was op een dennenappeltje in een spleet van een tak. Nu v...

gele lintbloemetjes

In de berm bij kasteel Doorwerth Gelderland zagen we tijdens onze Amsterdam-Arnhem wandeling deze bloemetjes vandaag en we vroegen ons af hoe ze heten. Paardenbloemen zijn het in ieder geval niet.

Vreemde vogel

In onze tuin Dordrecht, komt al jaren een “kraaiachtige” met grijze veren, die ik niet in de boekjes kan terugvinden. Weten jullie het?

Mooi geel

Vanmorgen gezien op stukje hout dit lag onder een eikenboom.Wat is de naam van deze schimmel?BVD vr. groet Marijke