Vlinderraadsel
Deze vlinder heeft op de foto geen antennes. Ik weet het niet zeker maar het lijkt een nachtvlinder. De foto is genomen in 2016 laat op de middag (rond 17 uur) in de Maashorst. Wie weet welke het is?
Deze vlinder heeft op de foto geen antennes. Ik weet het niet zeker maar het lijkt een nachtvlinder. De foto is genomen in 2016 laat op de middag (rond 17 uur) in de Maashorst. Wie weet welke het is?
Hoi, wat voor roofvogel was dit? Grootte: ± 40 centimeter van kop tot staart. Snavel: donker, klein, gehaakt. Poten: geel met donkere klauwen. Staart: enkele lange gestreepte veren. Borst: (inmiddels) warrige gestreepte veren. Is dit een buizerd of een havik?
Deze vogel heb ik op 1 april in Moergestel (kerkeindse heide) op de foto gezet. Ik dacht eerst aan een graspieper maar het lijkt toch eerder een leeuwerik. Klopt dat?
Afgelopen zondagmiddag zag ik deze vogel hoog in een boom zitten.Wie weet welke vogel dit is?
In de woestijn bij Yazd, Iran. Wat voor vogel is dit? Lijkt een leeuwerikachtige. Bedankt!
Vorige week zag ik nabij voormalig Vliegveld Twenthe deze pootafdruk. Wie kan mij zeggen van welke hond of ???wolf deze afdruk is.
In Esfahan, Iran.Was erg klein. Is dit een dwergtjiftjaf?Bedankt!
In Esfahan, Iran. Ik denk dat dit een spotvogel is, maar welke?Oostelijke Vale; Grote; of Sykes'?Of toch iets anders?Alvast bedankt voor reacties!Thijs de Groot
Zatedag 31 maart vloog een roodborstje tegen het raam (Texel). Het vogeltje lag buiten westen op zijn zij, maar ademde nog wel. Twee andere roodborstjes bleven erbij zitten, fladderde er omheen en leken het vogeltje wakker te willen maken door het met hun snavel aan te raken. Daarna vlogen de twee w...