Forum

Nieuwste vragen

Waar is mijn blauwborst te zien?

Ik heb op 3 april een foto van een blauwborst geplaatst onder mijn account TobyBis. Nu zie ik dat deze meer dan 850 is bekeken. Kan iemand me vertellen waar mijn foto is geplaatst, ik ben erg nieuwsgierig geworden!

koolmees met vreemd gedrag

Hallo,In mijn voortuin staat een conifeerachtige, dicht bij de gevel en voor een raam.Ik heb een stukje verderop aan dezelfde gevel een mezenkastje, had daar vorig jaar een nestje in.Er gebeurt nu ongeveer anderhalve week het volgende:een koolmees is luid aan het roepen en springt/vliegt vanaf een t...

Nijlgans valt nest vogels aan.

Ik kijk uit op een parkje, in een oude boom zitten vogels te broeden deze vogels worden geregeld lastig gevallen door een Nijlgans. Gevolg flinke luchtgevechten, waarom valt een Nijlgans een broedend stel aan in een boom.

Welke vogel is dit?

Deze vogel broedt op een trap naast de schuur in Ruurlo.
Ze heeft 3 eieren gelegd.
Blauw grijzig gespikkeld.
De vogel is bruin.
Helaas 2 onduidelijke foto's!

Mussenkast

Wij hebben heel veel mussen in de tuin en zouden graag een mussenkast willen ophangen.
Wij vragen ons af wat een goede plaats is.
En in de zon of in de schaduw
Vast hartelijk bedankt.

Welke vlieg of mug...

Ik kom er niet goed uit wat dit voor een beest is. Ik zag hem op 4 april. Hij zat langdurig op een blad van de Klimop.Ik dacht eerst een Langpootmug. Maar die vleugels lijken me daar wat te kort voor.Misschien weet iemand van het Forum het...met vriendelijke groet,Henny Pen...