Forum

Nieuwste vragen

Wespennest verlaten

Vorige week was er nog volop activiteit rond het wespennest in het houthok.
Gisteren was het plotseling stil rondom het wespennest en zat er een gat in de zijkant van het nest.
Kan het misschien een hoornaar geweest zijn of is het iets anders.
Wie weet wat hier aan de hand is?

Hoornaarsnest onder dakpannen

Wij hebben een hoornaarsnest onder ons dak. Wij hadden bij de eerste tekenen die er op wezen dat er een nest gemaakt werd, informatie ingewonnen en besloten de hoornaars hun gang te laten gaan. Het zit op een plek waar we niet snel met hen in "aanvaring" komen. Dat is dus ook geen probleem. Maar nu ...

algemeen

worden op de "marker wadden" ook grondmix van weilanden of Veluwe aangebracht om een gezond bodemleven te stimuleren of komen er spontaan regenwormen, pissebedden etc etc?

onbekende vogel

Deze foto is op 27 juli 2017 gemaakt door mijn broer bij de Ecofactorij in Apeldoorn, een industrieterrein met bosjes en weilanden. Hij denkt dat het een roofvogel is, maar geen idee welke. De vogel zat rechtop, had lange poten en was groter dan een buizerd, volgens mijn broer.Weet iemand wat dit is...

Groen Kruid

Mijn tuin staat vol met deze plant. ik ben benieuwd hoe hij heet en of er ook bloemen aankomen. Het gaat kwam uit een zakje "wilde bloemen" maar er is nog geen bloem te zien.