donkerrode bloemetjes AlidaP Geplaatst op 30-09-2018 om 09:15 Deel op Facebook Deel op Twitter in aug/sept. bloeiden deze donkerrode bloemetjes aan de rand van mijn terras. Ook de groene blaadjes staan mooi.Ik denk dat het een plantje is dat ik ooit cadeau heb gekregen.
AlidaP Geplaatst op 11-10-2018 om 19:58 ik hou het op de potentilla flamenco. wederom dank voor de antwoorden.
magdaleentje Geplaatst op 01-10-2018 om 14:09 Zou Potentilla 'Flamenco' kunnen zijn. Potentilla wordt ook wel Vijfvingerkruid genoemd.
chelle Geplaatst op 01-10-2018 om 10:36 Juist, dat was ook mijn eerste reactie van het blad,want twijfelde ook aan de aardbei, de wilde dan, maar die is rond Michelle
rijswijk Geplaatst op 30-09-2018 om 20:27 In het Frans heet de Wateraardbei ook Potentilla (zie Wilde Planten).Het groenblad lijkt ook heel erg.Maar de kroonbladeren van de Wateraardbei lopen toch heel spits toe?Groet, Minke.
ivn-er Geplaatst op 30-09-2018 om 19:44 Dit doet mij zowel op blad als bloem meteen denken aan wateraardbei. gr. Dick
Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (6)
ik hou het op de potentilla flamenco. wederom dank voor de antwoorden.
Zou Potentilla 'Flamenco' kunnen zijn. Potentilla wordt ook wel Vijfvingerkruid genoemd.
Michelle
In het Frans heet de Wateraardbei ook Potentilla (zie Wilde Planten).
Het groenblad lijkt ook heel erg.
Maar de kroonbladeren van de Wateraardbei lopen toch heel spits toe?
Groet, Minke.
Dit doet mij zowel op blad als bloem meteen denken aan wateraardbei. gr. Dick
Ganzerik? (Potentilla Gibson's Scarlet).
Groet, Minke.