Forum

Nieuwste vragen

Tips voor het bestrijden van buxusmotten (zonder gif)

Met belangstelling heb ik zondag geluisterd naar het item over een mogelijke relatie tussen sterfte van koolmeesjes en de al dan niet mogelijke oorzaak: rupsen van de buxusmot die getroffen werden door bestrijdingsmiddelen.Ik heb in mijn tuin een experiment gedaan. Omdat ik weken geleden hier (voor ...

Onbekend insect op St. Eustatius

Toen wij begin augustus op St. Eustatius een wandeling naar Venus Bay maakten, kwamen we op een hoog punt bij The Little Mountains opeens dit beestje tegen.Het kon amper vliegen en we hebben nog steeds geen idee wat het is.

Wat is dit?

Wat zou dit kunnen zijn? Gefotografeerd in juni en het zat op een blad in Oirschot in een berm bij het Wilhelmina kanaal. Ik dacht aan een Cicade maar vind niets waar het op lijkt.

Zag iets??? bewegen, geen idee wat?

Ik stapte uit gisteren de auto en zag op een kaal stukje grond tussen lage struikjes iets bewegen, ik heb even staan kijken , maar het insect bleef stil zitten.Het heeft dezelfde kleur als de stokjes, zaden enz die op de grond liggen, ik had een klein fototoestel in mijn hand en heb gepoogd er een f...

Waarom roffelt 'mijn' specht niet?

In een boom achter mijn stadstuin zit tot mijn grote vreugde elke dag een specht. In de zomer hoor ik vooral zijn harde tsjiep, want dan kan ik m niet goed zien door het loof. Maar ik hoor nooit geroffel, ook niet in de buurt. De specht is een grote bonte, roffelt deze soort niet? Of zijn er geen ge...