Forum

Nieuwste vragen

Koolmees zonderbuikveertjes?

Deze koolmees geheel zonder de gele buikveertjes met een zwarte stropdas kwam vandaag 17 oktober 2018 voor het eerst een aantal keren op mijn balkon eten halen.Hij gedroeg zich niet ziek en oogde monter, maar mist dus al zijn buikveertjes. Het lijkt of zijn buik is kaal geplukt.Is dit soms een ziekt...

Bladvlieskelkje?

Op 13 okt. waargenomen langs een oude oprijlaan in Dordrecht. Zou dit mogelijk jonge Oranje Bladvlieskelkje Hymenoscyphus epiphyllus kunnen zijn?

Welke zwam?

Op 13 oktober waargenomen in Dordrecht. Lichtgrijze hoed met paarse steel. Hij lijkt wat op de Paarse schijnridderzwam (Lepista nuda). Maar is hij dat ook? (Deze vraag is per ongelijk bij het Prikbord geplaatst)...

Bermgewas?

Dit schattige plantje groeit langs de Markermeerdijk. Het kan minstens 50 a 60 cm hoog worden. Op de foto een klein exemplaar (15 cm hoog). Roze trompet bloem die komt uit een donker kleurige knop. Hopelijk is de foto duidelijk genoeg
.

Schimmel of Paddestoel?

Op 7 oktober heb ik in Rosmalen onderstaande foto genomen. Ik dacht dat het een paddestoel is, maar kan nergens iets vinden wat er ook maar een beetje op lijkt. En als ik op 'schimmel' zoek dan krijg ik helemaal niks wat in de buurt komt. Het is helder wit, ziet er een beetje uit als hersenen. Afmet...