Forum

Nieuwste vragen

Peelrandbreuk

Van ochtend was er een item over het onderzoek naar de Peelrandbreuk lijn in Uden. Er is op de 15e een open dag. Er werd gezegd dat er op de website van Vroege Vogels meer info te vinden zou zijn. Waar staat dit? Ik wil graag morgen met mijn kinderen gaan kijken. Dank en groet, Jos

De Kampina Gentiaanblauwtje

Wat zijn de te verwachten effecten van de droogte op de Kampina voor het Gentiaanblauwtje in relatie (symbiose) tot de knoopmieren waarvan het afhankelijk is voor het voortbestaan?Toelichting bron site Vlinderstichting:Het gentiaanblauwtje zet haar eitjes af op de ongeopende bloemen van de klokjesge...

Welke zwam is dit?

Deze zwammen vond ik op een berg houtsnippers in Deventer op 12 sept. , ze verdwenen en kwamen na een regenbui nog een keer terug. Weet iemand de naam misschien? Groet! Anke

Eenden soort

GGoedemorgen, KKunt u mij vertellen welke eend ik heb gezien.? Ik denk zelf aan een Wintertaling.GGroeten, Willem de BoerWillem de Boer

De Kampina Klokjesgetiaan

Tijdens de TV-uitzending (sept. 2018) over de Kampina werd gesteld dat het goed (verdubbeling aantal gevonden planten) gaat met de Klokjesgentiaan op de Kampina ondanks de droogte. In de literatuur over de Klokjesgentiaan staat o.a. vermeld dat:Door verdroging, maar ook bij sterke vernatting (gepaar...