Forum

Nieuwste vragen

Vogel

Groot als een zilvermeeuw
Zuidlaadermeer. Ik twijfel tussen een mantelmeeuw in een pontische meeuw
Groet,
Geert

Hoe weten jonge ooievaars waar ze naar toe moeten?

Gisteren (30 augustus 2020) zag ik ongeveer 150 ooievaars in een groep boven Nijmegen-Zuid cirkelen. Klopt het dat dat de jonge ooievaars zijn die dit seizoen geboren zijn? Hoe weten ze dan waar ze naar toe moeten vliegen en welke pleisterplekken geschikt zijn? Gaan er ook volwassen exemplaren mee d...

welke vogel is dit ?

In de vogelkijkhut sgravenpolder 2 stuks van deze gezien. niet super scherp helaas want ze schoten het riet in. Hoop stiekem op de kleinste .....Mvg Petra En wederom bedankt voor jullie inzet en antwoorden!!

cicade 2

Hier nog een 2e foto!Is dit een schuimbeestje (Philaenus spumarius) of een Aphrophora alni? Ik krijg verschillende suggesties.Als ik op google zoek dan lijkt het of de laatste een volwassen spuugcicade is, dus mijn verwarring is weer groot!...

cicade

Is dit een schuimbeestje (Philaenus spumarius) of een Aphrophora alni? Ik krijg verschillende suggesties.Als ik op google zoek dan lijkt het of de laatste een volwassen spuugcicade is, dus mijn verwarring is weer groot!groet Hanneke...

Welk dier zuigt ei leeg?

Riny Dijkman26 aug. 2020 12:34 CEST Goedemiddag,ik heb een vraag over een krielkip ei.Gisteren haalde ik een ei uit het leghok en legde deze op een muurtje achter het huis. Vanmorgen vond ik het ei ongeschonden aan op de grond. Leeg met een heel klein cirkelvormig gaatje.Welk dier doet dat?Ben ...