Forum

Nieuwste vragen

Wat voor insect zou dit zijn?

Onlangs biologisch gekweekte planten gekocht, gisteren nog gekeken hoe ze erbij stonden.. Maar vanochtend trof ik wel wat merkwaardigs aan! Niet mijn plant was gegroeid maar er steekt een insect zo'n 4 cm boven de aarde uit.Wie weet er wat het is?Bedankt alvast!

Wat is voor nestje?

Hallo allemaal, Ik heb thuis dit in mijn raam zitten. Na wat googlen kwam ik op iets als een Leemwesp, maar ik weet het echt niet zeker.Is er iemand die enig idee heeft wat ik hier in mijn raam heb zitten?Met vriendelijke groet,InsectNest...

Sperwer?

In het bos deze vogel gezien, kwam aanvliegen en bleef maar even zitten.Op internet gezocht maar twijfel of dit een vrouwtje sperwer is. Met name de bruine kleur onder de snavel geeft mij geen uitsluitsel.Wie kan mij op weg helpen? Alvast bedankt, Henk

Kerkuil

Vorig voorjaar zat er in de uilenkast op zolder van ons Franse huis na jaren eindelijk een kerkuil. En na een tijdje lagen er 6 eieren en zat de uil tevreden(denk ik) te broeden. Maar het onheil sloeg toe toen er opeens wespen in en uit het gat vlogen. Hoorenaars hadden de kast ook uitgekozen om hun...

Havik of sperwer

Vandaag een roofvogel in mijn stadstuintje in Leiden! Hij is 50 minuten bezig geweest om een houtduif te verorberen. Gruwelijk gezicht, vooral de eerste minuten waarin de houtduif nog voor zijn leven vocht.Grote vraag: is het nu een havik of een sperwer? Ik k ook m er niet uit. Wie weet het?...

welke plant is dit?

aan de rand van de Oudorperhout zagen we deze plant staan met heel veel mooie cremekleurige bloemetjes. Het leek wat op smeerwortel, maar is dat het wel? Of een soort die daar familie van is? Ik ken de smeerwortel meer met de blauwe kleur...Er bloeit een heel veldje onder een boom bij de sloot daar....