#puzzel het contrast tussen de rivieren
Het pareltje natuur wat zich staande houdt tussen het grote geweld van de Rotterdamse haven.
Het pareltje natuur wat zich staande houdt tussen het grote geweld van de Rotterdamse haven.
Dit plantje vond ik vanmiddag in de berm bij het Uffelter Binnenveld .Ik kom er nog niet uit .
Mos op foto zit op een boom die ook onder de korstmos zat. Wil graag weten welk soort mos dit is. Daarnaast, heeft iemand nog tips hoe ik mijn kennis over mos kan verruimen?
Ik heb een geluidsopname van een grutto gehoord waarin het dier ruim een minuut zonder onderbreking roept. Hoe doet-ie dat, ik bedoel, zonder tussendoor een keer adem te halen? Heel grote longen?
Deze foto heb ik op 28 maart gemaakt in Nijkerk waar op dat moment meerdere meldingen waren van een kleine topper (vrouwtje). De vogel op de foto wijkt in kleur behoorlijk af van een vrouwtje kuifeend en dat brengt me aan het twijfelen. Kan iemand me vertellen wat ik nu op de foto heb staan?
Mag ik nog een keer aan jullie vragen mij te helpen met de vraag: welke vogel zou dit kunnen zijn ?Gespot: 19 maart ’s morgens rond 10:00u na een koude nacht, in de Oostvaardersplassen.De vogel zat hoog in de boom, daarom geen goed zicht op de kop.Bij een tweede poging voor een foto vloog hij weg....
Kan iemand mij de naam van deze struik vertellen?
In deze boom zitten veel lieve heersbeestjes en ik zag er vlakbij dit kleine witte bolletje. Is dat een eitje van het lieve heersbeestje?
Zijn dit jonge spreeuwen of zit er helemaal naast?Alvast bedankt, Groet, Henk