Stootvogels
Waarom zijn de V van de slechtvalk, de havik en de sperwer, die allen hoofdzakelijk vogels als prooi hebben, bijna dubbel zo groot als de M?
Waarom zijn de V van de slechtvalk, de havik en de sperwer, die allen hoofdzakelijk vogels als prooi hebben, bijna dubbel zo groot als de M?
Gezien in natuurgebied t.z.v. Madrid. Maar welke soort is dit (te zien op deze foto?)? Veel dank vast voor reactie!
Wie weet welke vogel dit is ...
Enige tijd geleden in Zw-spanje gezien. Toen had ik 'm bestempeld als Kleine Karekiet. Maar pas nog eens gecheckt met Obsedentify, die 'm met 100% zekerheid aanmerkte als Grote karekiet, toch wel veel bijzonderder. Wat vinden jullie?
Is dit een (overleden) gewone lijster ??Deze zat, overleden, vredig in het gras en ik twijfel of dit een gewone lijster isof een variant...
Hallo, helaas dood gevonden langs de provinciale weg. Niet geringd. Jong dier? Welke uil? Bosuil? Weet iemand waar ik nog melding moet/kan doen? Graag adviesMarjo Verheesen
Dit ding zat op de muur van een woonhuis. Zo rond de 7 cm in doorsnede. Heeft iemand een idee wat dit is?
Vanavond 8.4.21 vond ik in Flevoland op zandgrond, habitat wilg en loof, deze "aardsterren". Volgens mijn naslagwerken komen aardsterren alléén voor in de herfst. Wel in deze tijd zou het "weerhuisje" gevonden kunnen worden, maar daar vind ik ze niet op lijken. Wie helpt mij verder?
Groeit in de berm in het gras, vandaag gefotografeerd.Ik zal nog een foto plaatsen. Dank voor het meedenken.Jeanet