Welke rups?
Op 29 maart jl zag ik deze rups in de tuin in Dordrecht. Het leek wel een takje. Hij is ca 2 cm lang. Herkent iemand deze bruine gladde rups?
Op 29 maart jl zag ik deze rups in de tuin in Dordrecht. Het leek wel een takje. Hij is ca 2 cm lang. Herkent iemand deze bruine gladde rups?
Thuis in de boom het is een kruiper maar wat voor een
Groet,
Geert.
Wie weet voor welk dier deze nestkast geschikt is
Weet iemand wat dit is? Het is zo'n 16 cm in doorsnede, zit op een dode houtstronk in mijn tuin, vlak boven de grond. Het lijkt op een eierzak, of misschien ern soort zwam? Echt geen idee...
Hoi Allen.Ik heb een klein beetje openhaardhout, dat al 2 jaar onder mijn overkapping ligt, aan mijn dochter gegeven. Nu klaagt ze dat ze af en toe kevers in haar huis heeft. Ze heeft in huis een beetje hout opgestapeld omdat het zo leuk staat. Met mijn boeren verstand denk ik aan een boktor soort. ...
Is deze vogel (gisteren in onze tuin) een sperwer (vrouwtje) ?
Lisserbroek, 2 april 2021
Wij hebben een vogelvoerhuis in de tuin. Ik zat net in de tuin. Toen ik een vogel vanaf de boom, met een wit veertje in zijn snavel, naar het vogelhuis vloog.
Hij legde de veer neer en daarna begon hij aan het vogelvoer te eten.
Waarom deed hij dit?
Ik dacht dat hij de v...
In nieuw aangeplant stadspark, deze bomen.Wat is de naam?Nu in bloei.
Mijn vraag is; hoe het mogelijk is dat vogeltjes bij het neerstrijken op een stekelige tak met hun pootjes precies naast de stekels terecht komen.Bij voorbaat mijn dank.Gr Jon