Forum

Nieuwste vragen

Wie zijn dit?

Kwam deze tegen in de grassen van de aangelegde duinen van Almere. Ik weet niet of het een vrijpartij is of een slachting, maar heb het maar gelaten.
23-06-2021 Almere Poort (Duin)

Jong eendje

In onze tuin zit een vrouwtjeseend (wilde eend) met 1 jonkie. Niet raar met reigers op de loer. Maar ik heb nog nooit zo'n donkerbruin jonkie gezien bij wilde eenden. Het diertje heeft naar mijn idee meer iets weg van een kuifeendje. Zie foto. (Ik heb er ook een filmpje van) Ik hoop dat ik de groei ...

welke plant is dit?

deze plant groeit bij de molenkade in Oudorp, in de berm van het fietspad. Heel sierlijk. Ik dacht dat het misschien de Bosveldkers (Cardamine flexuosa) is. Maar kleine haartjes aan de stengel kan ik op de foto niet echt ontdekken. De vruchten/zaaddozen lijken ook anders, ze zien er meer uit al...

Wie weet welke vogel dit is?

Beste team van Vroege vogels, We fietsten een week geleden door de Maashorst in Noord-Brabant en zagen deze vogel voor ons op het pad zitten tijdens een rustpauze.Zie bijlage. We gingen hem opzoeken in onze vogelgids maar kunnen hem niet vinden.Weten jullie welke vogel dit is? Met de Vrien...

Vogels spotten op het water

Ik ben op zoek naar een mooie plek op het water waar ik vogels kan spotten. Ik ben woonachtig in de buurt van Rotterdam en daarom lijkt het me leuk om langs de rivier de Rotte op zoek te gaan naar vogels.Ook vroeg ik me af of iemand ervaring heeft met het spotten van vogels vanaf een bootje? Neemt d...