Pop van welke vlinder?
Pop van welke vlinder?
Pop van welke vlinder?
Wie weet de naam van dit insect? Gezien in de bossen, in de omgeving van Epen, op de grens met België.
Welke rups eet de bladeren van mijn jakobsladder blad nadat de bloei is uitgebloeid worden de bladeren opgevreten door klein grijze/blauwe rupsen.?
Heb vanmiddag een baby-meerkoetje uit de gracht gevist, omdat die nergens het water uit kon. Ouder-meerkoet was wanhopig. Hun eigen nest ligt te hoog boven de waterspiegel. Zou ik de baby eventueel in een ander territorium met een ander nest kunnen zetten?
Wat zijn de uitgroeisels op de nerf van het berkeblad?
Iemand enig idee wat de roodbruine en witte uitgroeisels zijn op de nerf van het berkeblad?
Ik heb eeb patiotuin van 7 x 5 m. Daarin heb ik 13 nestgelegenheden voor huismussen gemaakt. Deze worden intensief gebruikt. Bovendien voer ik het hele jaar door. Dus ik heb veel mussen in de tuin. Op zich prima maar behalve een enkele duif en soms een ekster zie ik maar zelden andere vogels dan...
Tijdens een wandeling op een doodlopende weg troffen wij tussen de klinkers uitvliegopeningen van zeer merkwaardige insecten. Met gele vleugels, nooit eerder gezien. Geen idee wat het zijn, wie wel ?
Twee onder één kap. Vanaf het begin van de lente zagen we een roodborstje geregeld de schuur invliegen. Wij konden echter niet constateren dat hij/zij aan het bouwen van een nestje bezig was. Dit roodborstje scharrelde dagelijks in onze omgeving rond en hield de werkzaamheden in de tuin nauwl...