Forum

Nieuwste vragen

Mieren "grafheuvel"

Geen vraag maar een reactie op het verhaal van mieren die een hommel "begraven" Ik heb iets dergelijks lang geleden gezien toen ik nog een jong kind was. Er zat bij de achterdeur van het huis waar wij toen woonden een kolonie van hele kleine knoopmiertjes. Ze leken op grasmiertjes (Tetramorium ...

Welke vogel is dit?

Hallo allemaal,Weet iemand ook welke vogel dit is?Ik zag deze vogel lopen in de weilanden bij de Drentse aa, ter hoogte van Eelde (Drenthe). Al is de fotokwaliteit niet van hoog niveau, hopelijk weet iemand het.Groet!

Wat is dit?

Gisteren in de Kampina zag ik dit op een blad zitten. Het lijkt me een soort van larve, maar waarvan? Ik heb al een opmerking gekregen dat het lijkt op een Isa textula, maar die komt in Nederland niet voor.

Vogels

Ik zou graag de zwermende spreeuwen eens willen zien. Heel soms zie ik ze bij mij thuis in Amsterdam Noord / Oostzaan. Waar kan ik ze rustig bekijken?ik hoor in de tuin elke dag bijna de hele dag door een vogels fluiten.Hij maakt bestveel “lawaai”. Lange trillers en mooie liedjes .welke vogels z...