Franse vlinder janvangent Geplaatst op 05-08-2021 om 17:41 Deel op Facebook Deel op Twitter Deze foto heb ik in 2018 genomen in Midden-Frankrijk.Is dit het voorjaarsspikkeldikkopje?
janvangent Geplaatst op 05-08-2021 om 20:43 Bedankt Jeanette ,Ik ga er morgen nog eens naar kijken. Ik heb geen foto van de onderkant . P. cirsii is een goede kandidaat. Groet, Henk.
jeanette Geplaatst op 05-08-2021 om 19:57 Daar zijn wat gelijkende soorten Pyrgus, Henk... mar ik probeer even wat uit te vinden.Heb je eventueel ook een foto van de onderkant van de vleugels?Hier afbeeldingen van geopende vleugels.Ik vond wel een goede determinatie-site van in Frankrijk voorkomende Pyrgus soorten. Zie hier. en hier.Wat vindt je van Pyrgus cirsii- (Rood spikkeldikkopje) ?
Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (4)
Bedankt Jeanette ,
Ik ga er morgen nog eens naar kijken. Ik heb geen foto van de onderkant . P. cirsii is een goede kandidaat. Groet, Henk.
Daar zijn wat gelijkende soorten Pyrgus, Henk... mar ik probeer even wat uit te vinden.
Heb je eventueel ook een foto van de onderkant van de vleugels?
Hier afbeeldingen van geopende vleugels.
Ik vond wel een goede determinatie-site van in Frankrijk voorkomende Pyrgus soorten. Zie hier. en hier.
Wat vindt je van Pyrgus cirsii- (Rood spikkeldikkopje) ?
Correctie ik bedoel het frans spikkeldikkopje.
Of is het een frans spiegeldikkopje?