Forum

Nieuwste vragen

Wespennest?

Mijn zoon vond op zolder dit nest. Waarschijnlijk een wespennest. De vraag is hoe komen er nu schelpjes terecht in zo’n nest.hij woont in Bloemendaal. Het nest was erg groot

hoe verliest de spreeuw zijn witte spikkels

Spreeuwen hebben nu witte spikkels op hun verenpak. Over een paar maanden zijn die spikkels verdwenen. Wat is er gebeurd? A. Zitten de witte spikkels aan de uiteinden van de veren en slijten die langzaam waardoor de spikkels geleidelijk verdwijnen?ofB. Vallen die veren in hun geheel uit en worden ze...

Spechtgaten worden met iets gevuld. Maar met wat?

Geachte redactie,Dagelijks loop ik op mijn volkstuin in Soest, om te kijken bij de Spechtenboom hoeveel gaten er nu weer bijgekomen zijn. Indrukwekkend vind ik dat. Steeds maak ik weer een foto van de "Specht-gatenboom". Vandaag zag ik iets nieuws. Een aantal gaten is nu opgevuld met iets. Wat is d...

Spin in de winter

Deze spin in haar web trof ik 12 januari 2022 aan in het duingebied bij Castricum.Iemand enig idee welke soort dit is en komt dit vaker voor in de winter.Ik weet zeker dat de spin leefde, zag pootjes bewegen.

uitgekomen vogelei in januari

Vanavond 11 januari 2022 voor het huis in de bebouwde kom van Breda deze eierschaal gevonden, vermoedelijk houtduif? Komt dat vaker voor in januari, is het inderdaad een ei van een houtduif? Op de vindplaats geen hoge boom aanwezig en ook de dakgoten zijn ca. 2 maanden geleden gereinigd. Er zijn alt...

Van welke vogel is dit ei?

Vandaag, 11 januari 2022, trof ik dit ei aan, ter grootte van een kippenei, midden in een gemengd bos met voornamelijk beuken, eiken, berken en lage begroeiing in de omgeving Nijmegen/Berg en Dal. In de buurt geen nestkast of iets dergelijks gezien. Apart om in januari een ei te vinden. Het ei ligt ...