Forum

Nieuwste vragen

Nieuwsbrief

Zou ik de nieuwsbrief welke vandaag verstuurd is kunnen ontvangen? Ik heb mij vanmiddag ingeschreven maar zou graag de versie van vandaag willen. Alvast heel erg bedankt! Hartelijke groeten Mariska Vols

Oude zwammen

Op een stronk van een naaldboom trof ik een aantal oude en heel oude zwammen die erg van kleur en vorm van elkaar verschillen en heel dicht tegen elkaar liggen. Mijn vraag is: zijn dit zwammen van dezelfde soort of groeit hier de ene soort op of tegen de andere soort?

Hulst

Dit zijn twee bladeren van dezelfde hulststruik.De linker zat aan een tak dicht bij de grond.De rechter komt van een metertje of twee boven de grond.De onderste bladeren maken stekels tegen vraat, maar aangezien er in de Nederlandse bossen geen giraffen rondlopen, hoeven de bovenste bladeren geen st...

Vijver leeg maken ivm lek vijverfolie

Wij hebben een klein natuurlijk vijvertje in de tuin zonder vissen maar wel met enkele planten. Alleen als badderplek voor de vogels bedoeld. Nu is het vijverfolie lek en er staat nog maar een klein bodempje water in en als het warmer wordt gaat dit stinken en rotten. De vijver moet dus leeg, maar e...

Putters

Een paar dagen had ik een prachtig uitzicht in mijn tijdelijke verblijf op putters die de zaadjes uit de teunisbloemen aten. Nu komt er plots geen één meer. Zijn ze misschien weg getrokken naar een andere plek?