"Mispelse verrassing"
Op 6 januari jl. trof ik bloemen aan de mispel in onze tuin. Ik las dat de bloeitijd van de mispel ligt in mei tot uiterlijk juni. Nu, ruim 5 maanden eerder dan gebruikelijk! Zijn er meer soortgelijke waarnemingen?
Op 6 januari jl. trof ik bloemen aan de mispel in onze tuin. Ik las dat de bloeitijd van de mispel ligt in mei tot uiterlijk juni. Nu, ruim 5 maanden eerder dan gebruikelijk! Zijn er meer soortgelijke waarnemingen?
Ik zou graag willen weten wat de naam van deze kleine zaadbol is. Bij voorbaat bedankt voor de moeite. gr. Dina2014
Foto genomen in zuid-Zweden in oktober, bij een natuurgebied dat heet Snogeholm.Ik kon niet dichterbij komen helaas.
Ik ben heel benieuwd welke vogel dit is.Foto genomen in mei in de Biesbosch.
wat is het beste vogelboek?
Gevonden op de stoep onder eikenbomen.Zijn dit 4 galballen netjes aan één steeltje?
Goedemiddag,Sinds een paar maanden komt hier een kauw op de reling van het balkon zitten, flat 3 hoog. Na een poosje kwam ik erachter dat zijn ene poot gewond is. Inmiddels zit ie op de jutezakken die ik heb neergelegd of op de rand van een plantenpot en zet ik dagelijks schoon water en eten voor he...
Zat gisteravond ineens op mijn arm. Afgeschud. Later gevonden op de grond onder een doosje.
Waardoor komt het dat er een golfstructuur ontstaat op de bast van deze boom?