Forum

Nieuwste vragen

Korstzwam

Weet iemand misschien wat voor soort zwam dit is?Als hij oud wordt kleurt hij rood.Dit is op de volgende foto te zien in de reacties hieronder.

Is dit een sperwer?

Vandaag kwam er een keer of vijf deze roofvogel in onze tuin.Wij denken dat het een sperwer is.Maar voor een paar dagen geleden was er ook een sperwer en die had hele andere kleuren en was iets groter.

Wat voor wormpje zou dit zijn?

Gisteren heb ik in ondiep water dit wormpje gefilmd. Het is wit en zo'n 4 cm lang en leek met 1 kant vast te zitten in de bodem. Ik vraag me af wat dit is. Het zou een regenworm kunnen zijn, maar omdat deze wit is twijfel ik daaraan. Omdat ik het filmpje niet kon bijvoegen heb ik er een uitsnede van...

Paar weken helpen in vogelkamp/opvang/bescherming in EU

Hallo! In februari heb ik vrij en zou ik graag 3 tot 6 weken ergens helpen (en meer leren) bij een vogelopvang/registratie/bescherming/verzorging of iets dergelijks! Het liefst op een plek in Europa en waar je ook kunt overnachten. Vooralsnog heb ik niets kunnen vinden.. Heeft iemand hiervoor tips, ...

trappelende meeuwen

De zilvermeeuwen staan te trappelen om wormen in het gras naar boven te lokken. Wordt dit gedrag steeds opnieuw aangeleerd (via afkijken dus), of is het aangeboren?