Welke vogel hoor ik hier?
Al nachten lang hoor ik deze vogel! Het zingen begint om een uur of 2 en kan uren duren.
Er is geen verlichtte bouwplaats in de buurt en het lijkt alsof ik meerdere vogels hoor.
Ik ben jammer genoeg geen kenner maar zou heel graag willen weten welke dappere vogel de nacht zo aangenaam maakt.
Ik kan jammer genoeg geen geluidsbestand uploaden :(
Maar heeft iemand een idee om welke vogel dit kan gaan?
Het geluid is zeker niet van een roofvogel, geen uil. Roofvogelkenner heeft dit bevestigd.
Er is geen verlichtte bouwplaats in de buurt en het lijkt alsof ik meerdere vogels hoor.
Ik ben jammer genoeg geen kenner maar zou heel graag willen weten welke dappere vogel de nacht zo aangenaam maakt.
Ik kan jammer genoeg geen geluidsbestand uploaden :(
Maar heeft iemand een idee om welke vogel dit kan gaan?
Het geluid is zeker niet van een roofvogel, geen uil. Roofvogelkenner heeft dit bevestigd.

Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (5)
DANK VOOR JE HULP!
Een link met de zang van een Roodborst plaats ik even hieronder:
http://waarneming.nl/sound/view/49607
Dank voor antwoorden. Ik heb het geluid van een roodborst opgezocht en en lijkt erop dat het idd om deze vogel gaat.
Ik hoop dat het geluid te horen is via de link. Kunt u aangeven of het te beluisteren is?
Vriendelijke groet
Irene
In deze periode van het jaar verdragen roodborstjes zich vrij goed met elkaar; de agressie naar elkaar toe zie je vooral rond de broedtijd. Dan trekken de paartjes wel met elkaar op, maar verjagen fel indringers in hun broed- en voedselterritorium.
De roodborstjes die we nu zien komen vaak uit Noordelijke regionen om hier te overwinteren.
Heb hier ook steeds twee roodborstjes die verdraagzaam zijn naar elkaar toe.